17 Temmuz 2011 Pazar

İŞTE MEŞHUR 13. MADDE

     1 Nisan'da hayata geçen yeni RTÜK düzenlemeleriyle birlikte yıllardır ülkemizde yasak olan ürün yerleştirme uygulamalarının da önü açıldı. Reklamverenler için oldukça heyecan verici olan bu uygulama hangi konseptlerde kullanılabilir, hangi konseptlerde kullanılamaz. İşte size RTÜK'ün meşhur 13. maddesinin tüm ayrıntıları:

     Sinema ve televizyon için yapılmış filmler, diziler ile spor ve ve genel eğlence programları haricinde yayınlarda ürün yerleştirmeye yönelik uygulamalara yer verilemez. Ürün yerleştirme uygulamaları ticarî iletişimle ilgili düzenlemelere tabîdir.

     Üst Kurul tarafından belirlenecek şartlarda belirli mal ve hizmetlerin ücretsiz olarak program içine dâhil edildiği durumlarda da ürün yerleştirmeye izin verilebilir.

     Ürün yerleştirmenin medya hizmet sağlayıcının editoryal bağımsızlığını ve sorumluluğunu etkilemesine izin verilmez. Ürün yerleştirmede ürün veya hizmetlerin kiralanması veya satın alınması doğrudan teşvik edilemez ve ürüne aşırı vurgu yapılamaz. İzleyiciler programın başında, sonunda ve reklam arası sonrasında program başladığında ürün yerleştirmenin varlığı hakkında açıkça bilgilendirilir.

     Haber bültenlerinde,çocuk programlarında ve dinî programlarda ürün yerleştirmeye izin verilmez.

     Ticarî iletişimi yasaklanmış ürünlerin ürün yerleştirmede kullanılmasına izin verilmez.




    

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder