24 Temmuz 2011 Pazar

AC MİLAN - REAL MADRİD ÜZERİNDEN GERİLLA MARKETİNG

    

     Şüphesiz günümüzde artık klâsik mecralar ve pazarlama teknikleriyle tüketiciye ulaşmak gerçek anlamda yeterli olmuyor. Modern çağın bizlere sunduğu sonsuz yenilik ve teknolojik gelişmeler tüketiciyi gitgide tekdüzelikten uzaklaştırarak farklılıklara yöneltiyor.

     Her konuda etkileyici yaklaşımlarla bilinçlenmek isteyen tüketiciyi doğru yerden yakalamak için pazarlama ve reklamcılık dünyasının son yıllardaki trendi "Gerilla Marketing". Uzun soluklu pazarlama stratejisine dayanan, az maliyetle çok bilinirlik sağlama özelliğiyle küçük ve orta ölçekli markala hitap ettiği düşünülen ancak bugünlerde daha çok büyük markalar tarafından kullanılan, yaratıcı, akılda kalıcı, vurucu mesaj verilebilmesine olanak tanıyan, beklenmedik bir anda karşılaşılarak sarsan içerikleriyle tüketiciyi etkileyen, beni al demek yerine ürünün özelliklerini derinden akıllara yerleştiren ve markanın tercih edilmesini sağlayan bu yöntemin asıl amacı hiç kuşkusuz rakipleri demoralize ederek markanın piyasada yer edinmesini sağlamak ve pazar payını yükseltmek.

     Son yıllarda hemen her markanın tercihi olan Gerilla Marketing yönteminin fikir babası Jay Condrad Levinson, bu işin ruhuna uygun olarak yapıldığı takdirde gerilla tekniklerinin aslında ana akım pazarlama hâline geleceğine dikkat çekiyor.

     Geçtiğimiz yıllarda Vodafone'un billboard'larda afişlerin üzerine sprey boyayla uygulanan mesajları, Vodafone 3G kampanyasının tanıtımında sandalye üzerinde oturan gerçek insan kullanılan billboard'ları, Şeker Bayramında Kent'in sokaklarda raketleri kullanarak dağıttığı bayram şekerleri, Crunch'ın "Patlar bir Crunch" sloganı ile raketlerin üzerine koyduğu Crunch Hindistan Cevizli görünümünde tasarlanmış balonlu ambalajları tüketiciye patlattırması, gerilla marketing'in Türkiye'de yapılmış akla hemen gelen iyi örneklerinden sadece birkaçı.

     Bu örnekler doğrultusunda gerilla marketing'in tüketiciye markayı en doğru şekilde tanıtma amacı taşıdığını, reklamları basit ama yaratıcı fikir ve görsellerle beslemenin özellikle açıkhava ürünleri kullanıldığında büyük ölçüde bilinirlik sağladığını, doğru lokasyonlarda kullanıldığında doğrudan satın alma kararına etki ettiğini, deneyimleme olanağı verildiğinde tüketiciyle marka arasında duygusal bağ kurulduğunu ve bu sayede marka sadakati oluşturulmasına katkı sağladığını söyleyebiliriz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder