Al Ries ve Jack Trout'un 22 altın kuralını sıralamadan önce kendimce olmazsa olmazları söylemek istiyorum: İster pazarlamada ister reklamda ister bambaşka bir alanda olsun öncelikle ahlâk ve hayata insanca bakış erdemine sahip olmak her mesleğin en temel vasfı olmalı. Bu temel vasıf dışında hayatı tanımak, hayatın İstanbul'un lüks semtlerinden ibaret olmadığını bilmek, bir nevi her ortama uyum sağlabilmek benim için olmazsa olmazlardan. Ayrıca hangi iş yapılırsa yapılsın taklitçi olmamak, her daim yeniliğin, farklı olmanın peşinden koşmak da kalabalığın arasından sıyrılmanın en basit (basit dediğime bakmayın belki de en zoru) yolu.
Peki, Al Ries ve Jack Trout'a göre Pazarlamanın İhmal Edilemez 22 Kuralı nedir?
1. Liderlik Kuralı
2. Kategori Kuralı
3. Zihin Kuralı
4. Algı Kuralı
5. Odak Kuralı
6. Teklik Kuralı
7. Merdiven Kuralı
8. İkilik Kuralı
9. Zıtlık Kuralı
10. Bölünme Kuralı
11. Perspektif Kuralı
12. Genişlemeler Kuralı
13. Fedakârlık Kuralı
14. Nitelik Kuralı
15. Samimiyet Kuralı
16. Tekillik Kuralı
17. Bilinmezlik Kuralı
18. Başarı Kuralı
19. Başarısızlık Kuralı
20. Reklam Kuralı
21. İvme Kuralı
22. Kaynaklar Kuralı
Bu 22 temel kuralın ayrıntılı anlatımı için bakınız: Al Ries, Jack Trout çev. Murat Yaz, Pazarlamanın 22 Kuralı, Mediacat Yayınları.
İngilizcesi yeterli olan arkadaşlara kitabın çevirisi çok iyi olsa da orijinal dilinde okumalarını öneririm: Al Ries, Jack Trout, The 22 Immutable Laws of Marketing