Al Ries ve Jack Trout'tan Pazarlamanın İhmal Edilemez 22 Kuralı

     Al Ries ve Jack Trout'un 22 altın kuralını sıralamadan önce kendimce olmazsa olmazları söylemek istiyorum: İster pazarlamada ister reklamda ister bambaşka bir alanda olsun öncelikle ahlâk ve hayata insanca bakış erdemine sahip olmak her mesleğin en temel vasfı olmalı. Bu temel vasıf dışında hayatı tanımak, hayatın İstanbul'un lüks semtlerinden ibaret olmadığını bilmek, bir nevi her ortama uyum sağlabilmek benim için olmazsa olmazlardan. Ayrıca hangi iş yapılırsa yapılsın taklitçi olmamak, her daim yeniliğin, farklı olmanın peşinden koşmak da kalabalığın arasından sıyrılmanın en basit (basit dediğime bakmayın belki de en zoru) yolu.
     Peki, Al Ries ve Jack Trout'a göre Pazarlamanın İhmal Edilemez 22 Kuralı nedir?
     1. Liderlik Kuralı
     2. Kategori Kuralı
     3. Zihin Kuralı
     4. Algı Kuralı 
     5. Odak Kuralı
     6. Teklik Kuralı 
     7. Merdiven Kuralı
     8. İkilik Kuralı 
     9. Zıtlık Kuralı 
     10. Bölünme Kuralı 
     11. Perspektif Kuralı 
     12. Genişlemeler Kuralı 
     13. Fedakârlık Kuralı 
     14. Nitelik Kuralı 
     15. Samimiyet Kuralı 
     16. Tekillik Kuralı
     17. Bilinmezlik Kuralı
     18. Başarı Kuralı
     19. Başarısızlık Kuralı
     20. Reklam Kuralı 
     21. İvme Kuralı
     22. Kaynaklar Kuralı  

     Bu 22 temel kuralın ayrıntılı anlatımı için bakınız: Al Ries, Jack Trout çev. Murat Yaz, Pazarlamanın 22 Kuralı, Mediacat Yayınları.
     İngilizcesi yeterli olan arkadaşlara kitabın çevirisi çok iyi olsa da  orijinal dilinde okumalarını öneririm: Al Ries, Jack Trout, The 22 Immutable Laws of Marketing