17 Temmuz 2011 Pazar

BİR İNOVASYON ÖRNEĞİ: VİNKARA ŞARAPLARI

    

     İtiraf ediyorum ilk gördüğümde pek bir şaşırdım, bu nasıl bir şiseydi. Ne tirbüşonla açmaya gerek vardı ne de bir bardağa. Elime aldım. Aç kapaklı bir şişeydi, tek içimlikti, 25 cl'likti. Evet bu bir şarap şişesiydi.

     Vinkara'nın yeni küçük şarap şişelerinden bahsediyorum. Sanırım şarabın  sıkı bir ritüele bağlı olan kültürü ülkemizde ilk kez değiştirilmeye çalışılıyor. Şüphesiz şarap sahip olduğu tüketim şekli ve altında barındırdığı kültür ile çok özel bir ürün; ancak şarap müşterisini artırmanın bir yolu da şarap tüketicisine yakınlaşmaktan geçmekte. Vinkara'nın bu küçük, açması kolay, tek içimlik şişelerle tüketiciler, her an her yerde kolayca şarap tüketebilme imkânına kavuşuyorlar. Ayrıca bu yeni şişelerin ev içi tüketiminde büyük bir şişe açma zorunluluğunu ortadan kaldırması, açılan büyük bir şarabın ev ortamında muhafaza problemine son vermesi de bu inovatif şarapların en büyük avantajlarından.

     Eğer Vinkara şaraplarının dağıtım ayağında sorunlar yaşanmaz, bu şaraplar insanlara rahat bir şekilde ulaşabilirse belki de 1970'li yıllarda  sonunda Efes Pilsen'in "Bira bu kapağın altında" adlı kampanyasıyla biranın algısını değiştirdiği gibi benzer bir şey şarap için de niye olmasın derim. 

     Son olarak bir şarap ustası olmamama rağmen Vinkara şaraplarının tadının da mükemmele yakın olduğunu söyleyebilirim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder