26 Mart 2011 Cumartesi

AŞK TESADÜFLERİ SEVER & ORGAN NAKLİ

    
     Bu yazımı okurken bu kadar romantik ve herkesin göz yaşları içinde izlediği sahneden sen bunu mu anladın, bunu mu gördün dediğinizi duyar gibiyim. Hemen kendimi savunup diyorum ki biraz sonra okuyacaklarınız tabiî ki ilk anda aklıma gelmedi, ben de o son sahnede oldukça duygulandım. Peki neydi bu son sahne ve ben bu sahnede ne görmüştüm?

     Aşk Tesadüfleri Sever filmini izleyen herkes filmin nasıl bittiğini anımsayacaktır; ama ben filmi izlemeyenler için son sahneleri tekrar hatırlatmak istiyorum. Filmdeki iki ana kahraman birbirlerine tam kavuşacakken erkek kahramanın kalp kasları oldukça zayıfladığından yeni bir kalbe ihtiyaç duyar. Yeni bir kalp bulunmadığı takdirde ölecektir. Tam bu esnada filmin kadın kahramanı trafik kazası geçirip hayatını kaybeder ve onun kalbi sevgilisi olan filmin erkek kahramanına takılır. Bu esnada Şebnem Ferah'ın seslendirdiği şarkı duyulur ve "bu garip bir veda olacak / çünkü aslında hep içimdesin" sözü esnasında sinema salonunda göz yaşları sel olur.

      Organ nakli konusunda ülkemiz ne yazık ki dünyanın en geri kalmış ülkelerinden biri. Bu konuda gerek Türk Organ Nakli Derneği gerekse hükümet yetkilileri her seferinde organ naklinin önemi vurguluyor. Ama ben şu ana kadar ülkemizde organ nakli konusunda hafızalara kazınan bir P&R ve reklam çalışması görmüş değilim.

     Ülkemizde yaklaşık 7 milyon kişi tarafından izlenen Aşk Tesadüfleri Sever'in bu tip çalışmaların başlangıcı olabileceğini düşünmekteyim hattâ bu konuda kendimce bir strateji bile geliştirdim. Stratejime göre, gerek P&R gerekse reklam çalışmalarının sloganı olarak "Bu garip bir veda olacak  çünkü aslında hep içimdesin" sözü kullanılabilinir. Ayrıca filmin yönetmeni olan Ömer Faruk Sorak reklam kökenli bir yönetmen olduğundan onun çekeceği ve başrollerinde filmin iki ana kahramanı olan Mehmet Günsür ve Belçim Erdoğan'ın oynadığı bir reklam filmi çekilebilir. 

     Bu tarzda bir P&R ve reklam çalışmasının çok etkili olacağını ve Türk halkının organ nakli konusundaki algısını üst seviyelere taşıyacağına fazlasıyla inanmaktayım.
    

1 yorum:

  1. Yaşam'cım bence önemli bir noktaya değinmişsin. Filmdeki en önemli mesaj organ bağışıydı. Bizim insanımız söylenenleri dinlemekten ya da yazılanları okumaktan hoşlanmaz. Ama televizyonda dizide reklamda görürseler dikkate alırlar. O açıdan katılıyorum sana görsel şeylerle destekleseler daha çok organ bağışı olur.

    YanıtlaSil